Revista Trabalho & Educação, Vol. 24, No 1 (2015): DOSSIÊ ONTOLOGIA DO SER SOCIAL E FORMAÇÃO HUMANA
DOSSIÊ
APRESENTAÇÃO / Presentation |
Resumo
PDF
|
Hormindo Pereira de Souza Junior, Luciana Amaral Praxedes |
|
HEGEL, MARX E A ONTOLOGIA DO SER SOCIAL / Hegel, Marx and the ontology of the social being |
Resumo
PDF
|
Domenico Losurdo |
|
TRAGEDIA, ACTUALIDAD, UTOPÍA. A PROPÓSITO DE LAS
CONTROVERSIAS ENTRE EL JOVEN LUKÁCS Y EL JOVEN BLOCH / Tragedy, presente
time, utopia. About the controversies between the young Lukács and the
young Bloch |
Resumo
PDF
|
Miguel Vedda |
|
AS ORIGENS DA ONTOLOGIA DO SER SOCIAL: A QUESTÃO DO MÉTODO / Origins of the ontology of social being: the question of the method |
Resumo
PDF
|
Hormindo Pereira Souza Junior |
|
MARX E O TRABALHO COMO PRINCÍPIO EDUCATIVO / Marx and the work as educational principle |
Resumo
PDF
|
Marcos Tadeu Del Roio |
|
A DIALÉTICA ENTRE O IDEAL E O MATERIAL:
CONSIDERAÇÕES SOBRE O COMPLEXO CATEGORIAL DA POLÍTICA NA OBRA TARDIA DE
LUKÁCS / Dialectic between the ideal and material: consideration of the
categorical complex policy in the later work of Lukács |
Resumo
PDF
|
Ronaldo Vielme Fortes |
|
EDUCAÇÃO E ONTOLOGIA MARXIANA / Education and ontology of the social being |
Resumo
PDF
|
Ivo Tonet |
|
ARTE E PROMESSA DE LIBERDADE: DAS CONTRADIÇÕES DAS
VANGUARDAS AO IMPASSE DA FORMAÇÃO ESTÉTICO-CULTURAL NA ATUALIDADE / Art
and promise of freedom: from contradictions of the artistic vanguards
to the deadlock of the aesthetic-cultural formation at... |
Resumo
PDF
|
Ronaldo Rosas Reis, Sonia Aparecida Nogueira |
|
A CONCEPÇÃO DE TRABALHO EM GRAMSCI: CONSTITUIÇÃO
ONTOLÓGICA E PRINCÍPIO EDUCATIVO. / Gramsci’s view on labour:
ontological constitution and educational principle |
Resumo
PDF
|
Giovannni Semeraro |
|
TRÊS ABORDAGENS DISTINTAS SOBRE A CATEGORIA DA
REPRODUÇÃO: LUKÁCS, ALTHUSSER E BOURDIEU & PASSERON / Three
different approaches about the category of the reproduction: Lukács,
Althusser and Bourdieu & Passeron |
Resumo
PDF
|
Ester Vaisman, Ronaldo Vielme Fortes
|
|
Nenhum comentário:
Postar um comentário